Egyéni konzultáció

Legtöbb esetben a vitában álló felek egyike keresi fel közvetítőt. A mediáció minden esetben önkéntességen alapul. Amennyiben a másik fél bevonása sikertelenül zárul, lehetőség van egyéni konzultációk folytatására. Ilyenkor a cél a konfliktus megértése, elfogadása, az érintett fél önismeretének, önbecsülésének, empátiás képességének javítása. Sok esetben segíthet a kommunikációs stílus, a viselkedés változtatása is.

Közvetítőként segítek:

  • feltárni a valódi szükségleteket;
  • megítélni a pontos helyzetet;
  • pontosan megfogalmazni a problémát;
  • kialakítani a megfelelő megoldást;
  • megvalósítani a kialakított megoldást

Az egyéni konzultáció nem egyszereplős szakértés, vagy tanácsadás, az ügyfél szerepe és hozzájárulása döntő fontosságú. A tanácsadás sikere a segítséget kérőn is múlik. Az ő személyes tulajdonságai és hozzáállása nagymértékben befolyásolják a végeredményt.

Az egyéni konzultáció folyamata:

  • a tanácsot kérő érzékeli a problémát;
  • felismeri, hogy a megoldáshoz szakemberre van szüksége;
  • őszintén, nyíltan beszél a tanácsadóval;
  • megnyílik az új elképzelések, megoldások, megközelítések felé;
  • megteszi a szükséges változtatásokat;
  • vállalja a változtatással járó esetleges átmeneti nehézségeket.